اصول اسلامی

عقاید . اخلاق

عقاید . اخلاق

اصول اسلامی
آخرین مطالب

یاد خدا

جمعه, ۱۰ مرداد ۱۳۹۳، ۱۲:۳۴ ب.ظ


بسم الله الرحمن الرحیم
♥•٠·˙
خداوند فرمود:
✔ «... هرگاه بنده بگوید: بسم اللّه‏ الرحمن الرحیم، خداى متعال مى‏گوید: بنده من با نام من آغاز کرد. بر من است که کارهایش را به انجام رسانم و او را در همه حال، برکت دهم».

اِذا قالَ العَبدُ: 【«بِسمِ اللّه‏ِ الرَّحمنِ الرَّحیمِ»】 قالَ اللّه‏ُ ـ جَلَّ جَلالُهُ ـ : بَدَاَ عَبدى بِاسمى، وَ حَقٌّ عَلَىَّ اَن اُتـَمِّمَ لَهُ اُمورَهُ و اُبارِکَ لَهُ فى اَحوالِهِ؛

┘◄ عیون اخبار الرضا، ج 2، ص 269، ح 59 

.

یا عزیز یا معز یا حافظ یا حفیظ
من لی غیرک یا ارحم الراحمین
♥•٠·
ًپادشاهی را وزیری عاقل بود از وزارت دست برداشت.
پادشاه از دگر وزیران پرسید وزیر عاقل کجاست؟
گفتند، از وزارت دست برداشته و به عبادت خدامشغول شده است.
پادشاه نزد وزیر رفت و از او پرسید از من چه خطا دیده ای که وزارت را ترک کرده ای؟

گفت از پنج سبب:
اول: آنکه تو نشسته می‌بودی و من به حضور تو ایستاده می‌ماندم، اکنون بندگی خدایی می‌کنم که مرا دروقت نماز حکم به نشستن می‌کند
دوم: آنکه طعام می‌خوردی و من نگاه می‌کردم، اکنون رزّاقی پیدا کرده‌ام که اونمی خورد و مرا می‌خوارند
سوم: آنکه توخواب می‌کردی و من پاسبانی می‌کردم، اکنون خدای چنان است که هرگز نمی‌خوابد و مرا پاسبانی می‌کند
چهارم: آنکه می‌ترسیدم اگر تو بمیری مرا از دشمنان آسیب برسد، اکنون خدای من چنان است که هرگز نخواهد مرد و مرا از دشمنان آسیب نخواهد رسید
پنجم: آنکه می‌ترسیدم اگر گناهی از من سرزند عفو نکنی، اکنون خدای من چنان رحیم است که هر روز صد گناه می‌کنم و اومی بخشاید

تو با خدای خود انداز کارو دل خوشدار
که رحم اگر نکند مدعی خدا بکند

.

.

امام صادق (ع) :
شیطان گفت: اگر در سه چیز بر فرزند آدم چیره شوم
دیگر برایم مهم نیست چه کاری انجام دهد، چرا که از او پذیرفته نخواهد شد...
اول عملش را زیاد بشمارد دوم گناهانش را از یاد ببرد و سوم خودپسند شود.
(وسائل الشیعه ج1 صفحه98)

.


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۵/۱۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی